Leermethoden
Op onze school werken we volgens de uitgangsprincipes van het “GIP-model” (van Groepsgericht naar Individueel Pedagogisch en didactisch handelen van de leerkracht), waarbij gewerkt wordt met uitgestelde aandacht. Dit houdt in dat wij de leerlingen proberen te prikkelen om eerst hun eigen mogelijkheden te ontdekken en gebruiken, alvorens de leerkracht in te schakelen: “Je kunt meer dan jezelf denkt!”
Daarbij maken wij gebruik van de volgende methodes:
- Kwink: sociaal-emotionele ontwikkeling voor de groepen 1 t/m 8.
- Muziek moet je doen: muzikale vorming voor de groepen 1 t/m 8.
- Onderbouwd: taal- en rekenonderwijs voor de groepen 1 en 2.
- Schrijfkriebels: schrijfmotoriek voor de groepen 1 en 2.
- Logo 3000: woordenschatonderwijs voor de groepen 1, 2 en 3.
- Veilig leren lezen: aanvankelijk lezen voor groep 3.
- Klaar over: Verkeersveiligheid voor de groepen 3 t/m 8.
- Pennenstreken: schrijven voor de groepen 3 t/m 8.
- Estafette: voortgezet technisch lezen voor de groepen 3 t/m 8.
- Wereld in getallen: rekenen en wiskunde voor de groepen 3 t/m 8.
- Taal actief: taalonderwijs voor de groepen 4 t/m 8.
- Spelling actief: spellingsonderwijs voor de groepen 4 t/m 8.
- Woordenschat actief: woordenschatonderwijs voor de groepen 4 t/m 8.
- Leeslink: begrijpend lezen voor de groepen 5 t/m 8.
- Naut, Meander en Brandaan: zaakvakken (natuur & techniek, aardrijkskunde en geschiedenis) voor de groepen 5 t/m 8.
- Hello World: Engels voor de groepen 7 en 8.